Wat hebben een reclameman en leefstijlcoach gemeen?
Mensen niet dwingen maar… voor je winnen!
Gedrag beïnvloeden als reclameman en leefstijlcoach
Onbewust doen we het allemaal maar als reclameman probeer je heel bewust het gedrag van persona’s * te beïnvloeden.
Tot de dag van vandaag blijft het menselijk gedrag een onuitputtelijke bron van uitdagingen.
Hoe kan ik de boodschap van mijn opdrachtgever zo vertalen dat het recht tussen de ogen van zijn doelgroep binnenkomt?
Die uitdaging blijft mij fascineren, ook de komende jaren. Maar….
… het afgelopen jaar heb ik de opleiding tot leefstijlcoach afgerond. En wat blijkt, ook hier speelt gedragsverandering een belangrijke rol.
Het verschil? Het veranderen van een leefstijl heeft het meeste effect als het gebeurt vanuit een intrinsieke motivatie, waar we met reclame meer insteken op gedragsverandering vanuit externe prikkels
Het veranderen van een leefstijl heeft veel impact. Doorzettingsvermogen, discipline, vertrouwen en inzicht zijn onontbeerlijk om je stijl van leven permanent te veranderen. Daar kan je wel wat hulp bij gebruiken.
Als leefstijlcoach vind ik het een prachtige uitdaging om hieraan een bijdrage te leveren. Ik heb inmiddels gemerkt dat verandering van leefstijl het leven van mensen zoveel mooier en gelukkiger kan maken.
Dat levert mij veel energie en intrinsieke motivatie op. Daarom heb ik besloten om hier meer aandacht aan te gaan besteden. De komende tijd volgen meer berichten. Wordt leuk!
De liefhebber/geïnteresseerde kan alvast een kijkje nemen op een apart in het leven geroepen website voor leefstijlcoaching. Check www.jonghinlife.nl
Tot snel.
* Een persona (of ijkpersoon) is een zeer gedetailleerde omschrijving van een gebruiker van jouw product of dienst. Met behulp van persona’s creëer je ‘echte’ mensen in plaats van algemene doelgroepen die in de praktijk lastig te targeten zijn.